Circulația tramvaielor pe Calea Rahovei a fost perturbată duminică (23 septembrie 2018) în jurul prânzului din cauza gazonului plantat exact cu 3 zile în urmă. Iarba și pământul au acoperit șinele, existând riscul ca osia tramvaiul să sară de pe acestea.

Cel puțin 10 tramvaie erau încolonate, incapabile să înainteze, iar cetățenii au fost nevoiți să își continue călătoria pe jos. Când a ajuns la fața locului, echipa de intervenție STB (fosta RATB) a decopertat iarba dintre șine. Vatmanii s-au plâns că au așteptat mult timp în coloană și au pierdut pauza de masă. În plus, erau nemulțumiți că deși au atras atenția asupra faptului că gazonul este periculos, opinia lor a fost ignorată. Bineînțeles, execuția proastă a lucrării este un alt factor – practic liniile de tramvai au fost acoperite cu iarbă și pământ.

Proiectul conform HCL 84/27.04.2018 (http://sector5.ro/media/47242/hotararea-nr-84-27042018.pdf) propus de PSD a fost comisionat de Consiliul Sectorului 5 și a costat 8 milioane de lei.

USR a atras atenția privind riscurile acestei lucrări, nerecomandată pe acest tip de infrastructură încă din 12 iunie 2018, printr-o adresă înaintată STB (fosta RATB). Din  cauza naturii acestui tip de infrastructură (tramvai tip CF), intervin o serie de riscuri:

  • Se acumulează pământ pe boghiul vagonului și din cauza acestuia vagonul sare de pe șine
  • Iarba care se interpune între roțile tramvaiului și șine face frânarea mai lungă, existând riscul ca tramvaiul să nu mai poată opri eficient și repede
  • Iarba acoperă inclusiv ciuperca liniei împiedicând frânarea în siguranță și demarajul corespunzător tramvaielor
  • Balastrul suferă modificări și mișcări care denivelează traversele și calea de rulare
  • Fierul din componența ansamblului căii ferate ruginește mai repede din cauza umezelii.

Îl somăm pe primarul PSD Florea Daniel să facă public avizul tehnic din partea STB și să răspundă cetățenilor la următoarele întrebări:

  • Ce garanții oferă primarul Florea că incidente ca cel de duminică, 23 septembrie, nu se vor mai întâmpla și să cetățenii sunt în siguranță?
  • De ce s-au făcut astfel de lucrări care nu prezintă siguranță în exploatare, în ciuda faptului că experiența de pe Calea Vitan nu este una favorabilă.

Amintim că pe Calea Vitan au avut loc 3 deraieri din cauza gazonului în primele luni ale anului. De exemplu, în data de 14.05.2018, RATB a realizat preventiv lucrări de îndepărtare a gazonului de lângă ciuperca liniilor de pe Calea Vitan pentru a preveni alunecarea osiilor.